엠파이어 스테이트 빌딩, 다이나믹 라이트 쇼·인터랙티브 팬 체험·유명인사 방문 등 스타워즈 테마로 대변신

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(세계= KTN) 김도형 기자= 엠파이어 스테이트 빌딩(ESB)이 디즈니 컨슈머 프로덕트(Disney Consumer Products) 및 루카스필름(Lucasfilm)과의 컬래버레이션으로 뉴욕의 팬들을 위해 스타워즈(Star Wars)™ 테마 빌런에서 영감을 받은 변신을 오늘 공개했다. 이 이벤트는 다이내믹 라이트 쇼, 방문객을 위한 몰입형 체험, 캐릭터 등장, 배우 헤이든 크리스텐슨(Hayden Christensen)의 아침 점등식 참여 등으로 이루어진다. 이달 ESB를 방문하는 팬들은 4월 29일까지 다양한 스타워즈 소비재 신제품이 전시된 스타워즈 갤럭시 포토 촬영 기회를 만끽할 수 있다.


엠파이어 스테이트 빌딩 전망대 사장인 장 이브 가지(Jean-Yves Ghazi)는 “뉴욕과 전 세계의 스타워즈 팬들을 아주 먼 은하계로의 서사시적 여행에 초대하게 되어 매우 기쁘다”며 “‘세계에서 가장 유명한 건물’에서 펼쳐지는 이 특별한 변신으로 팬들은 진정 뉴욕다운 방식으로 대중문화의 가장 상징적인 빌런들을 직접 만나볼 수 있게 된다”고 전했다.


스타워즈 인 라이트(Star Wars in Lights)


이날 저녁에는 팬들이 가장 좋아하는 스타워즈 빌런들의 씬이 등장하는 다이내믹 라이트 쇼가 오후 8시부터 밤 11시까지 연속으로 건물 남쪽 파사드에 선보인다. 이 몽타주는 상징적인 ‘임페리얼 마치(The Imperial March. 다스 베이더 테마)’에 맞춰 진행되었고, iHeartRadio의 Z100 뉴욕 라디오 방송국 및 iHeartRadio 앱에서 동시에 스트리밍되었다.

 

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스타워즈 배우 헤이든 크리스텐슨은 이날 아침 일찍 엠파이어 스테이트 빌딩을 방문해 세계적으로 유명한 전망대 체험을 둘러보고 다이내믹 라이트 쇼에 앞서 기념 스위치를 켰다.


신(scene) 속으로 들어가기


엠파이어 스테이트 빌딩의 상징적인 피프스 애비뉴 로비 쇼윈도에는 현재 특별한 스타워즈 테마의 예술 작품이 전시되어 있는데, 다스 베이더, 다스 몰, 스톰트루퍼들이 등장하는 씬을 묘사하고 있으며 디즈니 컨슈머 프로덕트 및 루카스필름과의 컬래버레이션으로 제작된 다양한 스타워즈 상품으로 둘러싸여 있다. 쇼윈도 전시는 4월 29일까지 계속된다.

 

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또한, 건물 아래층에서 방문객들은 3월 21~22일 오후 1시~9시, 3월 23일 10시~오후 8시에 해즈브로(Hasbro)와 아마존(Amazon)이 함께하는 스타워즈 팬 체험에 참여할 수 있다. 이 체험에서는 스타워즈 갤럭시 빌런들을 집중조명하며 다스베이더, 스톰트루퍼 등 의상을 입은 캐릭터와 함께 사진을 촬영할 기회가 제공된다. 그뿐 아니라 로그 원: 스타워즈 스토리(Rogue One: A Star Wars Story)에 나오는 오프닝 복도 장면, 스타 디스트로이어의 다리, 팰퍼틴 황제의 왕좌 등과 같이 영화에서 영감을 받은 상징적인 장면과 장소를 재현한 사진 배경도 만나볼 수 있다. 또 게스트들은 스타워즈 빈티지 컬렉션 피규어의 블리스터 카드 패키지를 들고 포즈를 취할 수도 있다. 아울러 참석자들은 최신 해즈브로 블랙 시리즈 헬멧을 써보거나 좋아하는 캐릭터의 FX 엘리트(FX Elite) 또는 카이버 코어(Kyber Core) Lightsaber™ 성인용 및 어린이용 수집품을 직접 휘둘러볼 수 있다.


엠파이어 스테이트 빌딩에서는 LEGO® Star Wars™ 콜라보레이션 25주년을 기념하여 6피트 높이의 레고 블록으로 제작된 다스 베이더와 다스 몰을 재현한 실물 크기 스타워즈 빌런들의 박물관 수준의 디스플레이를 빌딩 80층에서 선보인다. 루크 스카이워커(Luke Skywalker)와 영화 시리즈에서 팬들에게 가장 사랑받는 다른 캐릭터들의 3D LEGO® Star Wars™ 벽화 앞에서 포즈를 취해볼 기회도 주어진다. 이 특별한 LEGO® Star Wars™ 전시회는 4월 29일까지 전망대에서 계속될 예정이다.


상징적인 86층 전망대에 도착하면 팬들은 펀코(Funko)의 실물 크기 다스베이더 테마 팝! 피규어와 함께 4월 29일까지 ESB에서 최고의 뉴욕 뷰를 배경으로 사진을 촬영할 수 있다. 3월 21일과 22일 오전 10시부터 오후 1시까지 데어리 파머스 오브 아메리카(Dairy Farmers of America)가 손님들에게 신제품 트루무 스타워즈 블루 밀크(TruMoo Star Wars Blue Milk)의 샘플을 대접한다. 이 제품은 스타워즈: 새로운 희망(Star Wars: A New Hope)에 처음 등장한 파란색 우유에서 영감을 받았다.


‘제국의 역습(The Empire Strikes Back)’


엠파이어 스테이트 빌딩 전망대에서는 영화 상영회 스타워즈: 제국의 역습이 3월 22일 80층에서 진행될 예정이다. 특별 무비 나잇 티켓을 구매하면 영화와 함께 즐길 수 있는 음료와 스낵이 무료로 제공되며, 유명한 86층 및 102층 전망대도 이용할 수 있다. 티켓은 여기에서 구매할 수 있다.

 

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엠파이어 스테이트 빌딩 전망대는 최근 1억6500만달러 규모의 리모델링을 통해 방문객 전용 출입구, 9개의 갤러리를 갖춘 몰입형 박물관, 새로운 맞춤형 전망대 호스트 유니폼, 비할 데 없는 전망의 102층 전망대가 추가된 새로운 모습을 선보였다. 새롭게 재탄생한 전망대 체험은 트립어드바이저(Tripadvisor)의 트래블러스 초이스 어워드: 베스트 오브 더 베스트(Travelers’ Choice Awards: Best of the Best)에 2년 연속 미국 내 1위 명소로 선정되었다.


274-16번에 CONNECT를 문자로 보내면 엠파이어 스테이트 빌딩의 타워 조명에 대한 실시간 정보를 받아볼 수 있다.


고해상도 이미지와 동영상은 여기에서, 엠파이어 스테이트 빌딩에 관한 자세한 내용은 온라인에서 확인할 수 있다.


Lucasfilm, Lucasfilm 로고, STAR WARS 및 관련 자산은 미국 및 기타 국가에서 Lucasfilm Ltd. 및/또는 그 계열사의 상표 및/또는 저작권이다. © & TM Lucasfilm Ltd.


엠파이어 스테이트 빌딩 소개


‘세계에서 가장 유명한 빌딩’인 엠파이어 스테이트 빌딩은 엠파이어 스테이트 리얼티 트러스트(Empire State Realty Trust, Inc.)(ESRT: 뉴욕증권거래소)의 소유이며, 지상에서 안테나까지 1454피트 높이로 미드타운 맨해튼에 우뚝 서 있다. 1억6500만달러를 들여 새롭게 단장한 엠파이어 스테이트 빌딩 전망대 경험은 게스트 전용 입구, 9개의 갤러리를 갖춘 대화형 박물관, 바닥에서 천장까지 통창으로 새롭게 꾸민 102층 전망대까지 전혀 새로운 경험을 선사한다. 세계적으로 유명한 86층 전망대에서는 뉴욕과 그 너머까지 360도 야외 전망을 선사하는 유일한 전망대로, 방문객에게 전체 뉴욕시 경험의 오리엔테이션과 같으며 빌딩의 상징적인 역사부터 팝컬처에서 누리는 현재의 위치까지 모든 것을 다루고 있다. 엠파이어 스테이트 빌딩 전망대 체험은 매년 수백만 명의 방문객이 찾으며, 미국 건축가협회(American Institute of Architects)가 선정한 ‘미국에서 가장 사랑받는 건물’, 우버(Uber)의 가장 인기 있는 여행지, 트립어드바이저의 트래블러스 초이스 어워드: 베스트 오브 더 베스트에서 2년 연속 미국 내 1위 명소, 론리 플래닛(Lonely Planet)의 얼티밋 트래블 리스트(Ultimate Travel List)에서 뉴욕시 1위 명소로 선정되었다.


2011년부터 재생 가능 풍력 전기로만 완전히 가동되고 있으며 많은 층에는 링크드인(LinkedIn)과 셔터스톡(Shutterstock) 등 다양한 층차의 사무실이 있지만, 스테이트 그릴 앤 바(STATE Grill and Bar), 타콤비(Tacombi), 스타벅스(Starbucks) 등의 리테일 옵션도 찾아볼 수 있다. 자세한 내용과 전망대 경험 티켓은 esbnyc.com을 방문하거나 빌딩의 페이스북, X(옛 트위터), 인스타그램, 웨이보, 유튜브, 틱톡을 팔로우하면 된다.

 

The Empire State Building (ESB), in collaboration with Disney Consumer Products and Lucasfilm, today unveiled a Star Wars™-themed, villains-inspired takeover for fans in New York City that featured a dynamic light show, immersive experiences for visitors, character appearances, and participation from actor Hayden Christensen in a morning lighting ceremony. Fans who visit ESB this month will have the opportunity to immerse themselves into the Star Wars galaxy photo opportunities which feature a range of new Star Wars consumer products through April 29.



“We are so pleased to unite Star Wars fans in New York City and throughout the world with this epic trip to a galaxy far, far away….,” said Jean-Yves Ghazi, president of the Empire State Building Observatory. “This one-of-a-kind takeover at the ‘World’s Most Famous Building’ allows fans to come face to face with pop culture’s most iconic villains in an authentic New York City way.”


Star Wars in Lights


This evening, a dynamic light show that featured fan-favorite scenes of Star Wars villains debuted on the building’s south side façade from 8 p.m. in continued intervals until 11 p.m. The montage was synched to the iconic “The Imperial March (Darth Vader’s Theme),” and was streamed simultaneously on iHeartRadio’s Z100 New York radio station and on the iHeartRadio app.


Star Wars actor Hayden Christensen visited the Empire State Building earlier this morning to tour the world-famous Observatory Experience and flip the ceremonial switch ahead of the dynamic light show.


Step into the Scenes


The Empire State Building’s iconic Fifth Avenue Lobby windows now feature special Star Wars-themed artistry that depicts scenes of Darth Vader, Darth Maul, and stormtroopers surrounded by a range of Star Wars merchandise, in collaboration with Disney Consumer Products and Lucasfilm. The window exhibit will remain on display until April 29.


At the base of the building, visitors can also join Hasbro and Amazon for a Star Wars fan experience on March 21-22 from 1-9 p.m. and on March 23 from 10-8 p.m. The experience highlights the villains of the Star Wars galaxy and features photo opportunities with costumed characters, which include Darth Vader and stormtroopers — as well as photo backdrops that recreate iconic scenes and locations inspired by the films like the opening hallway scene from Rogue One: A Star Wars Story, the Star Destroyer bridge, and Emperor Palpatine’s throne. Guests can also pose in the blister card packaging of a Star Wars Vintage Collection figure. Additionally, attendees will be able to check out the latest Hasbro Black Series helmets or wield their favorite character’s FX Elite or Kyber Core Lightsaber™ adult and kid collectibles.


To celebrate 25 years of the LEGO® Star Wars™ collaboration, the Empire State Building features a museum-quality display of life-sized Star Wars villains like six-foot tall brick-built recreations of Darth Vader and Darth Maul on the building’s 80th Floor. Fans also have the chance to pose with a 3D LEGO® Star Wars™ mural of Luke Skywalker and other fan-favorite characters from the film series. This exclusive LEGO® Star Wars™ exhibit will remain on display in the Observatory until April 29.


Once they reach the iconic 86th Floor Observatory, fans can pose for a photo with a life-size Darth Vader-themed POP! Figure from Funko with ESB’s unmatched New York City views as a backdrop until April 29. On March 21 and 22 from 10 a.m. to 1 p.m., Dairy Farmers of America will treat guests to samples of their new TruMoo Star Wars Blue Milk - inspired by the blue milk that made its first appearance in Star Wars: A New Hope.


“The Empire Strikes Back”


The Empire State Building Observatory will host a movie screening of Star Wars: The Empire Strikes Back on the 80th Floor on March 22. Guests who purchase tickets to the exclusive movie night will receive complimentary drinks and snacks to enjoy with the movie and access to the famed 86th and 102nd Floor Observatories. Tickets can be purchased here.


The Empire State Building Observatory recently underwent a $165 million reimagination that included the addition of a dedicated visitor entrance, an immersive museum with nine galleries, brand-new, bespoke Observatory Host uniforms, and a new 102nd Floor Observatory with unmatched views. The reimagined Observatory Experience has been voted the #1 attraction in the U.S. in Tripadvisor’s Travelers’ Choice Awards: Best of the Best for two consecutive years.


Text CONNECT to 274-16 to receive real-time information about the Empire State Building’s tower lights.


Hi-res imagery and video can be found here. More information about the Empire State Building can be found online.


Lucasfilm, the Lucasfilm logo, STAR WARS and related properties are trademarks and/or copyrights, in the United States and other countries, of Lucasfilm Ltd. and/or its affiliates. © & TM Lucasfilm Ltd.


About the Empire State Building


The Empire State Building, the “World’s Most Famous Building,” owned by Empire State Realty Trust, Inc. (ESRT: NYSE), soars 1,454 feet above Midtown Manhattan from base to antenna. The $165 million reimagination of the Empire State Building Observatory Experience creates an all-new experience with a dedicated guest entrance, an interactive museum with nine galleries, and a redesigned 102nd Floor Observatory with floor-to-ceiling windows. The journey to the world-famous 86th Floor Observatory, the only 360-degree, open-air observatory with views of New York and beyond, orients visitors for their entire New York City experience and covers everything from the building’s iconic history to its current place in pop culture. The Empire State Building Observatory Experience welcomes millions of visitors each year and was declared “America’s Favorite Building” by the American Institute of Architects, the world’s most popular travel destination by Uber, the #1 attraction in the U.S. in Tripadvisor’s Travelers’ Choice Awards: Best of the Best for two consecutive years, and the #1 New York City attraction in Lonely Planet’s Ultimate Travel List.


Since 2011, the building has been fully powered by renewable wind electricity, and its many floors house a diverse array of office tenants such as LinkedIn and Shutterstock, as well as retail options like STATE Grill and Bar, Tacombi, and Starbucks. For more information and Observatory Experience tickets visit esbnyc.com or follow the building’s Facebook, X (formerly Twitter), Instagram, Weibo, YouTube, or TikTok.


Source: Empire State Realty Trust

 

Category: Observatory

 

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