몰로코, ‘스탠포드-버클리 테니스 토너먼트’ 단독 후원 ‘2022 몰로코컵 테니스 대회’ 개최

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[이미지] 몰로코컵 참가자.jpg

 

매년 개최되는 ‘스탠포드-버클리 테니스 토너먼트’ 단독 후원


(전국= KTN) 김도형 기자= 퍼포먼스 마케터를 위한 머신러닝 및 그로스(growth) 솔루션 분야에서 선두를 달리는 몰로코(Moloco, 대표 안익진)가 10월 15일 미국 캘리포니아주 미션 칼리지에서 ‘2022 몰로코컵 테니스 대회’를 주최하고 현지 한국계 학생들이 화합할 수 있는 자리를 마련했다.


몰로코컵은 전 세계의 우수한 인재를 유치하기 위한 몰로코의 활동 중 하나로, 31년의 역사를 지닌 ‘스탠포드-버클리 테니스 토너먼트’를 몰로코가 단독으로 후원하며 성사되었다. 해당 이벤트는 스탠포드대와 UC버클리대의 한인 재학생 및 졸업생이 화합하는 자리로, 베이 지역(bay area)에서 가장 잘 알려진 대규모 한인 스포츠 대회이다. 두 학교의 재학생 및 졸업생 외에도 다양한 분야에서 활동하고 있는 한인 전문가들이 참가하는 친선 및 교류의 장이 되어왔다.

 

[이미지] 몰로코컵에서 즐거운 시간을 보내는 참가자.jpg

 

[이미지] 몰로코컵 우승자.jpg


이번 대회는 양팀에서 120명의 선수와 80여명의 가족 등 모두 200명이 넘는 관계자들이 참석한 가운데 성황리에 진행되었다. 후원사 몰로코의 안익진 대표와 박세혁 공동창업자는 개회사를 통해 양교 인재들의 화합을 축하하였으며, 스탠포트 이진형교수, 버클리 오성진 교수가 축사를 통해 선수들을 격려하고 응원했다. ‘2022 몰로코컵 테니스 대회’는 스탠포드가 우승을 차지하며 마무리되었다.

 

몰로코 안익진 대표는 “이번 몰로코컵을 기회로 몰로코와 양교의 인재들이 좋은 인연을 이어갔으면 좋겠다”는 바람을 전하며 “몰로코는 양교 학생들을 비롯 해외에서 한국을 대표하고 있는 다양한 인재들과 함께 성장하며 세상을 바꿀 수 있는 혁신에 함께 하기를 바란다”고 밝혔다.

 

[이미지] 개회사를 하는 안익진 대표와 박세혁 공동창업자.jpg


한편, 몰로코는 테크 기업 중 이례적으로 3년간 4,455%의 성장률을 기록하며 9분기 연속 수익성을 입증함으로써, 2021년 시리즈 C에서 15억 달러의 가치평가를 받고 1억 5천만 달러를 유치한 바 있다. 최근 1년 동안 몰로코는 수닐 라얀 CBO를 포함하여 3명의 경영진과 8명의 부사장급 인재를 영입하여 글로벌 리더십을 강화했다. 현재 전 세계 오피스 9곳에서 350명 이상 직원이 고용되었으며, 2022년까지 임직원 수를 두 배로 늘리고 업무환경 개선을 위해 노력하고 있다.

 

몰로코는 머신러닝과 빅데이터 기술을 제공해 모든 규모의 기업이 디지털 경제를 보다 투명하고 공정하며 효율적으로 만들 수 있도록 돕는 테크 기업으로, 업계에서 검증된 독보적인 머신러닝 플랫폼을 통해 앱 퍼블리셔 및 이커머스 고객이 고유한 자사 데이터를 기반으로 수익 창출에 최적화된 광고 캠페인을 집행할 수 있도록 지원한다. 

 

‘몰로코 클라우드 DSP’는 퍼포먼스 마케터가 사용자를 빠르게 늘리고 검증된 예측 모델을 통해 라이프타임 밸류(lifetime value) 확장을 실현할 수 있도록 돕는다. ‘몰로코 리테일 미디어 플랫폼’은 온라인 소매업체와 마켓플레이스가 자체적인 퍼포먼스 광고 비즈니스를 설립할 수 있도록 지원한다. 몰로코는 전 구글 머신러닝 엔지니어 팀에 의해 2013년 설립됐다. 미국 캘리포니아 레드우드시티에 본사를 두고 있으며 현재 미국, 영국, 한국, 중국, 일본, 싱가포르 등에 9개의 지사가 있다. 더 많은 정보는 몰로코 홈페이지에서 확인할 수 있다.

 

Moloco will host the 2022 Moloco Cup Tennis Tournament sponsored by the Stanford-Berkley Tennis Tournament

 

Sponsored exclusively by the annual Stanford-Berkley Tennis Tournament


(National = KTN) Reporter Kim Do-hyung = Moloco (CEO Ahn Ik-jin), who leads in machine learning and growth solutions for performance marketers, hosted the 2022 Moloco Cup Tennis Tournament at Mission College in California on October 15 and provided a place for local Korean students to unite.


The Moloco Cup is one of Moloco's activities to attract talented people from all over the world, and it was achieved by Moloco alone sponsoring the Stanford-Berkley Tennis Tournament, which has a 31-year history. The event is a place where Korean students and graduates from Stanford University and UC Berkeley unite, and it is a large-scale Korean sports competition best known in the bay area. In addition to students and graduates of the two schools, it has been a venue for friendly and exchange involving Korean experts working in various fields.


[Image] Participants having fun in the Moloco Cup


[Image] Moloco Cup winner.


The competition was a success with more than 200 officials, including 120 athletes and 80 families from both teams. Ahn Ik-jin, CEO of the sponsor Moloco, and Park Se-hyuk, co-founder, celebrated the harmony of talent from both schools through their opening speeches, while Professor Lee Jin-hyung of Stanford and Professor Oh Sung-jin of Berkeley encouraged and cheered the players through congratulatory speeches. The 2022 Moloco Cup tennis tournament ended with Stanford winning the championship.


"I hope Moloco and the talented people of both schools will continue to have a good relationship with Moloco," Moloco CEO Ahn Ik-jin said, "I hope Moloco will grow with students from both schools and various talents representing Korea abroad and join in innovation that can change the world."


[Image] CEO Ahn Ik-jin and co-founder Park Se-hyuk, who will make the opening speech


Meanwhile, Moloco has achieved an unusual growth rate of 4,455% over three years among tech companies, proving profitability for nine consecutive quarters, receiving a valuation of $1.5 billion in Series C in 2021 and attracting $150 million. In the past year, Moloco has strengthened its global leadership by recruiting three executives and eight vice president-level talent, including Sunilayan CBO. Currently, more than 350 employees are employed at nine offices around the world, and the number of executives and employees is doubling by 2022 and striving to improve the work environment.


Moloco is a tech company that provides machine learning and big data technologies to help companies of all sizes make the digital economy more transparent, fair, and efficient. It supports app publishers and e-commerce customers to run advertising campaigns optimized for revenue based on their own data.


 

"Moloco Cloud DSP" helps performance marketers quickly increase users and realize lifetime value expansion through proven prediction models. The "Moloco Retail Media Platform" supports online retailers and marketplaces to establish their own performance advertising business. Moloco was founded in 2013 by a team of former Google machine learning engineers. It is headquartered in Redwood City, California, and currently has nine branches in the United States, the United Kingdom, Korea, China, Japan, and Singapore. More information can be found on the Moloco website.


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